SEO - optimalizace webu pro vyhledávače
SEO (optimalizace webu pro vyhledávače) patří mezi moderní a efektivní marketingové nástroje. Statisíce lidí denně zadávají dotazy ve vyhledávačích (Google, Seznam) a navštěvují výsledky, které jim vyhledávače předhodí. Jakmile se Vaše webová stránka dostane mezi tyto výsledky na relevantní (tematicky vhodné) klíčové fráze, pak začnete získávat relevantní návštěvníky.
Pokud prodáváte produkty nebo nabízíte služby, pak určitě chcete, aby se stal z návštěvníka zákazník a to nejlépe stálý zákazník. Zde už se spíše bavíme o použitelnosti webu - jak umístit klíčové prvky, jaký zvolit design, jaké zvolit texty, ale i tyto kroky neustále souvisí se SEO.
Garantování pozic a jednorázový proces SEO u mě nenajdete
Většina klientů má zpočátku o SEO (optimalizaci webu) velmi zkreslené představy. Buď chtějí garantovat pozice ve vyhledávačích za určitou finanční částku nebo si myslí, že je optimalizace webu pro vyhledávače jednorázový proces. Garantování pozic je jeden velký nesmysl, který si vymyslely některé firmy. Jak můžete garantovat něco, co nemáte pevně ve svých rukou? I když jsou samozřejmě osvědčené postupy a i já většinou správně odhadnu přibližnou pozici, stále ji nemůžu garantovat. Vyhledávače mají svůj algoritmus, který se může z nějakého důvodu chovat nepředvídatelně. Pro mě je nepřijatelné, abych oklamal klienta hned na začátku spolupráce tím, že mu garantuji pozice. Mým cílem je se o klienta starat tak, aby byla naše spolupráce pro obě strany výhodná - preferuji převážně dlouhodobou spolupráci.
Optimalizace webu pro vyhledávače není jednorázový proces. Aby bylo SEO efektivní, je třeba se o pozice starat dlouhodobě, z čehož vyplývá, že budete platit měsíční poplatky za správu a údržbu webu. Fixní a jednorázové poplatky u mě zaplatíte pouze za jednorázové práce např. při úpravě on-page faktorů.
SEO analýza a obecný postup spolupráce
Abyste měli představu o tom jak bude naše spolupráce vypadat, přikládám obecný nástin spolupráce s klienty.
- Kontaktujete mě s požadavkem SEO. Uvedete o jaký web jde, kolik jste ochotni měsíčně investovat a jaké máte představy a cíle.
- Ujasníme si jednotlivé požadavky a doplníme chybějící informace.
- Poté vypracuji vstupní analýzu, ve které zjistím, jaké jsou možnosti optimalizace, jestli má smysl se do SEO pouštět a jestli je reálné obsadit lepší pozice s daným rozpočtem.
- Dále bude následovat úprava on-page faktorů (copywriting, použitelnost webu, správný kód).
- Posledním bodem bude zlepšení off-page faktorů (linkbuilding - dlouhodobý proces).
Ceník SEO (optimalizace webu)
- SEO konzultace a analýzy - 800 Kč/hod
- Dílčí práce a implementace návrhů (copywriting, kódování, linkbuilding) - 500 Kč/hod
- Vstupní SEO analýza (možnosti optimalizace, klíčová slova) - od 2 500 Kč v závislosti na rozsahu webu
- Podrobná SEO analýza (konkrétní návrhy změn a strategie) - od 6 000 Kč v závislosti na rozsahu webu
- SEO správa (budování a údržba odkazového profilu, konzultace, reporty) - od 2 000 Kč v závislosti na rozsahu a časové náročnosti
- SEO audit (odborná kontrola webu z hlediska SEO a použitelnosti) - objektivní hodnocení stávající situace vašeho webu s výpisem všech chyb včetně návodu na jejich opravu, v závislosti na rozsahu webu cena začíná již na 4 000 Kč
Jak dlouho bude SEO trvat?
Kompletní problematika SEO obsahuje několik dílčích činností, které jsou ve správném pořadí vykonány. Některé činnosti jsou jednorázové, o jiné se musím neustále starat. Pokud chcete dlouhodobé úspěchy, pak musíme SEO udržovat dlouhodobě. Pokud chcete krátkodobé výsledky, pak může tento proces trvat 3 měsíce.
Slyšel jsem, že se SEO nevyplatí.
Ano, i takové klienty jsem měl. Přesně tomuto problému se věnuje vstupní analýza, kterou všem novým klientům vypracuji. Tato analýza napoví možnosti optimalizace a zmapuje konkurenci. Výsledkem jsou informace, na základě kterých stanovím, jestli se SEO vyplatí nebo nikoliv. Každý klient je jiný.